Dag 22-05 oktober

Het sprookjesbos laten we weer achter ons en vertrekken na het ontbijt richting Oudtshoorn, dat is niet zo ver rijden maar er staan vandaag heel wat dingen op het programma.

Na een half uurtje komen we al aan in George, een leuk plaatsje waar alle huizen wit zijn met groene daken, dat geeft een leuk gezicht.
Hier bezoeken we  de Saasveld Campus, een soort van bos waar we een wandeling maken en uitleg krijgen over de CO2 uitstoot, van mij hadden ze dat over mogen slaan want echt interessant vond ik het niet plus dat het behoorlijk koud was en de gids Afrikaans praatte waar ik er weinig van verstond. Maar ja het hoorde er nu eenmaal bij, na de koffie en een gebakje gingen we nog verder lopen langs een golfterrein en plantten we met z’n allen een boom,het deed wel erg op een schoolreisje denken maar goed het duurde niet zo lang.

Wij rijden door en stoppen voor de lunch bij een prachtige Lodge, het landschap ziet er geweldig uit, heel kleurrijk met prachtige bomen en bloemen die allemaal in bloei staan. (het is hier lente en dat is goed te merken en te zien)
Er was even een klein probleem met een excursie, dat ging naar de oudste hottentot en er waren maar 4 medereizigers die daar aan deel wilde nemen dus de anderen moesten hier wachten, dat was echt geen straf want het was hier schitterend alleen zou het eerst om 12 uur beginnen en duurde maar een uur waarna we dan hier zouden lunchen maar dat werd even omgegooid. Pas na de lunch zou de excursie plaats vinden.
Voor mij niet zo’n probleem, ik vermaakte me wel hier maar niet iedereen kon zich daar in vinden, ach het is toch easy going?

De lunch bestond uit tosti’s met ham, kaas en tomaat en uiteraard twee glazen witte wijn, voor Jos de Castle (het zuid Afrikaanse bier wat iedereen hier drinkt)

De vier werden opgehaald met een 4x4 voor de excursie en ik heb hier nog tijden rondgelopen, er waren een stuk of 10 struisvogels, geiten en heel veel gekleurde vogeltjes. Ik ben nooit zo van de vogeltjes geweest maar ze hebben hier zoveel verschillende in allerlei kleuren dat ik het toch wel erg leuk vond.
Groene, blauwe, gele, oranje, rode en ga zo maar door, echt prachtig die beestjes hier.
Om half drie konden we weer verder en zijn over de Outeniqua pass gereden, schitterende uitzichten en de weg liep natuurlijk door de bergen in allerlei haarspeldbochten.

We reden voorbij Oudtshoorn om eerst nog een struisvogelboerderij te bezoeken (struisvogel heet hier vogelstuis), kregen eerst wat informatie en daarna een rondleiding. Was erg amusant, we konden ze ook nog voeren en er op zitten als je dat wilde, dat heeft maar één persoon gedaan. Er was ook nog de mogelijkheid om een ritje op ze te maken maar dat vond ik wel een beetje zielig, die beesten zijn volgens mij niet voor een ritje gemaakt (het is toch geen paard ?) volgens de gids was het helemaal geen probleem maar wij bedankten hier allemaal voor.

Om 17.30 kwamen we hier aan bij het meest fantastische oord van de hele vakantie, de reisleider had het over een tent maar wij dachten dat het een Lodge was maar het is echt een tent en wat voor eentje….
Het staat op een soort vlonder en het terras is denk ik 3x4 meter en als je binnen komt weet je niet wat je ziet, de ruimte is ongeveer net zo groot als onze woonkamer, daarachter een badkamer met bad, dubbele wasbak, toilet, voetenbad etc. Achter het badkamergedeelte is weer een rits een daar kom je uit in de buitendouche, echt geweldig.
We zitten ongeveer 10 meter van een meer af waar we ook op uitkijken met nijlpaarden erin dus zwemmen is niet aan te raden, verder loopt hier veel wild rond zoals apen, buffels, olifanten, impala’s, elanden en muishonden.
Omdat het nogal fris kan zijn hier heeft het bed (180x200 m ) een elektrische deken en de airco is gelijk verwarming.
Op het terras hang één lamp in de hoek, dat is wel even jammer want dat verlicht alleen een klein gedeelte, jammer dat we geen olielampje hebben want als je buiten zit is het pikdonker en kan er een meter van je af zomaar een aap zitten die je niet ziet, haha.
Eind van de middag eerst nog naar de zonsondergang wezen kijken, het was wel wat bewolkt maar zag er toch weer prachtig uit.

We hebben na het eten nog een hele tijd op het terras gezeten, genietend van de geluiden van de nijlpaarden (nou ja dat is meer gebrul) en het andere wild, de apen lopen hier over de tent maar komen niet (nog niet) binnen, waarschijnlijk weten ze niet helemaal hoe de ritssluitingen werken van deze onwijs grote tent.
Wel spannend wat er vannacht allemaal gaat gebeuren en of we nog bezoekers krijgen.

1. Jeetje wat super gaaf zeg, slapen in een tent en weten dat er om je heen allemaal wilde dieren zijn. Wow, maar ook spannend hoor zo in het donker en de apen op je dakkie van je tent. We lezen vast nog wel hoe dat is afgelopen deze bijzondere nacht in de tent.
    Groetjes xx Willy

2. Nu ben ik wel heel benieuwd naar de foto's van deze tent. Jullie hebben deze vakantie wel onwijs veel ongewone "kamers" gehad. Dat maakt deze reis ook wel weer heel bijzonder. Maar dat was ie toch wel. Wat een mooie reis is dit zeg. Daar kan je nog tijden over napraten en dromen.

3. Haaaaaai,

En dat waren al weer twee mooie en bijzondere dagen! Leuk dat er een ander stel in de groep zit waar het mee klikt! Er waren toch ook al 2 mannen waar het mee klikte, leuk om te lezen. Geniet ze maar weer.

Groetjes,
    Sonja
    xxx

4. Wat maken jullie toch veel mee op deze vakantie. Al die beesten! De foto's zijn echt supermooi!
    Veel plezier verder.

Groetjes,
    Elly

5. Genieten van het wildlife =Onbetaalbaar

6. Nou die overnachting klinkt wel supergoed!

Goed dat jullie geen struisvogelrit gemaakt hebben, dat zou ik ook wel heel zielig hebben gevonden.
    Wel leuk om zo'n farm te bezoeken.
    En als vogeltjes van die mooie kleuren hebben vind ik ze ook veel leuker. In Colombia hebben we van de zomer ook van die prachtige vogels gezien.

xxx Marlous

7. Hoi hoi,

Ben ik weer :).

Leuk zo' n tent met airco ;) de grote klinkt ook goed!!

Leuk dat school reisje, wel vreemd dat ze zoiets doen in een reis, je komt ten slotte niet om de les gelezen te worden over co2 uitsttoot, nou ja verder klinkt het allemaal weer als een leuke dag :)