Dag 20-03 oktober


                                          Slechts 234 km

Vanochtend maar geen spurt naar het strand want die hadden we tenslotte gisteren al gedaan.
Na het ontbijt vertrokken om half 9 richting Knysna, we gingen vandaag een stuk van de tuinroute rijden.
Het was mooi weer toen we vertrokken maar hoe verder we naar het westen reden hoe meer bewolking er kwam, het werd steeds zwarter en begon op een gegeven moment zelfs te regenen.
De route was prachtig want waar je ook keek, alles was groen en tja af en toe heeft dat wel wat regendruppels nodig.
Langs de kust zag het er ook prachtig uit, behoorlijk wild met kliffen en hoge golven.

De koffiestop was bij het Tsitsikamma National Park, de weg ging hier over de rivier de Storms en leuk voor een mooie foto.
Gelukkig waren we door de bui heen gereden en was het droog maar wel erg bewolkt en fris.
Weer een stuk doorgereden en bij Storms Rivier mouth een prachtige wandeling gemaakt met veel klimmen of eigenlijk wandelen in stijgende lijn. De wandeling was 1 km heen en 1 terug en liep over drie hangbruggen die me af en toe wel een beetje pijn in mijn maag bezorgden, vooral als hij begon te wiebelen en schudden maar het zag er stevig genoeg uit en ik heb het weer overleefd.

De kust is hier heel wild en vooral de zee, het slaat met metershoge golven tegen de rotsen en de kust aan, geweldig om te zien en uiteraard te fotograferen, zwemmen is hier echt niet aan te raden want dan sla je geheid te pletter.
 
We zouden vandaag was later gaan lunchen want we gingen eerst kijken bij de hoogste bungeejump ter wereld (216 meter) vanaf de Bloukrans River Bridge.

We lieten hier ook wat mensen van de groep achter want er was één “dappere” die de sprong ging wagen en wat anderen wilden dit wel zien, ik heb hier zo mijn eigen idee over, zeker als je de 60 bent gepasseerd maar daar laat ik me verder niet over uit en tja ieder zijn meug.
We gingen met ongeveer de helft verder om eerst maar eens wat te gaan eten, dat smaakte prima, er liepen daar heel veel angora geiten rond, die zagen er echt grappig uit.

We zijn daarna doorgereden naar Birds of Eden, het grootste vogelverblijf ter wereld met meer dan 2000 vogels, het is net een volière en uiteraard is er een enorm net overheen gespannen.
 
Het is prachtig gemaakt en je hebt meer het idee dat je in het bos loopt, geweldig mooi en natuurlijk heel veel vogels gezien alleen die beesten vliegen altijd weg maar het is toch nog gelukt er wat op de gevoelige plaat vast te leggen, we hadden het idee dat we daar zo klaar waren en het naastgelegen Monkeyland ook nog konden bezoeken maar precies na 2 uur (dat was de tijd die we er voor hadden) kwam ik naar buiten. Jos had al wat sneller gelopen maar die had ook geen tijd meer voor de apen, nou ja bavianen hadden we vandaag al genoeg gezien. Die zitten gewoon midden op de weg dus dat is af en toe wel oppassen en hard remmen.
We moesten hierna de bungeejumpster en de rest weer ophalen en daarna door naar Knysna waar we om 18.00 uur aankwamen, nog wel wat fotostops gemaakt onderweg want het ziet er echt prachtig uit.

We kwamen hier bij een heel leuk park wat een beetje doet denken aan een sprookjespark met Sneeuwwitje hutjes, ook van binnen heel ruim en een badkamer met een walk-in douche, aan twee kanten kan je dus douchen of gewoon heen en weer lopen, haha, dat is wel wat anders dan ons hotel in Port Elisabeth.
Na het douchen zijn we gaan eten in het restaurant hier, wat zomaar à la carte was en geen buffet, ook heel prettig en lekker maar niet zo veel keuze dus morgen gaan we maar in Knysna zelf eten.

We hebben zowaar internet hier, nou ja…supertraag maar konden toch weer twee verslagen plaatsen. De foto’s uploaden is een ander verhaal, bij het eerste verslag duurde 4 foto’s een uur en bij het tweede hebben we het maar bij één foto gelaten want er gebeurde niets meer.
Om 21.00 uur kwamen de eerste druppels en daarna ging het steeds harder gieten, de voorspelling voor morgen was ook niet zo best en morgenochtend moeten we om 8.00 uur bij de bus staan voor een boottocht en wandeling in het Featherbed Nature Reserve, dat belooft niet veel goeds maar we wachten af.

5 opmerkingen:

  1. Goh jongens, wat hebben jullie toch een fantastische vakantie. Wij zijn weer terug van een paar dagen Sauerland (hoe simpel..;-) en ik heb net jullie verslag helemaal bijgelezen.

    Echt geweldig!! Vooral die olifanten, dat is toch super om dat te zien!. Enneh... lepeltje, lepeltje moest ik ook wel erg om lachen...hahaha...

    Ben benieuwd naar de boottocht morgen (vandaag eigenlijk). In elk geval veel plezier en weer lekker genieten.

    Kunnen jullie geen avond organiseren als je terug bent. Ik wil best alles eens live horen en alle foto's bekijken.

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOOhh, ik ben ook geen ster in het lopen over hangbruggen. Dat wiebelt me veel te veel.
    En bunjeejumpen is ook niet aan mij besteed. Ik vraag me zelfs af of het wel goed is voor je lichaam, zo'n dreun.
    Wel weer een gave dag zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoera, ik ben helemaal bij! :D Wat een leuke geiten zeg, had er nog nooit van gehoord!

    Ik ga het nu proberen bij te houden en hopelijk lukt dat!

    Geniet ze maar lekker hier is de herfst al begonnen.

    Groetjes,
    Sonja
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke geit! Hangbruggen vind ik wel leuk eng,dat zou ik wel durven.
    Fijn dat de hotelkamer nu weer goed is!
    Dat vogelpark lijkt me ook wel mooi om rond te lopen!

    groetjes, Marlous

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die geiten!!

    Wat een golven! Daar moet je zeker niet tegin priberen te zwemmen;)

    Super ook dat volgel park, jammer dat er niet meer fotos bij staan maar ja dat internet he;)

    xxx Jaap

    BeantwoordenVerwijderen