Dag 08-21 september



Gisterenavond redelijk op tijd naar bed gegaan maar in slaap komen ging niet zo makkelijk, ik was gewoon niet moe, Jos lag wel al snel in slaap.
Voor de zekerheid hadden we toch maar een grote handdoek voor het enorme gat gehangen want dat was echt een behoorlijke opening, zal niet echt helpen maar was meer voor het idee. Ik had al wel apen (baboons) gehoord en gezien en die komen natuurlijk overal binnen maar die heb ik niet gezien.
Om een half 5 werd ik wakker van een rommelend geluid van achter de hut, zo beetje naast de badkamer, ik ben gaan kijken, raampje open gemaakt en ik keek zo in de ogen van twee paar zebra’s die daar aan het rommelen en grazen waren, goh dat is toch weer eens wat anders  dan onze katten die proberen naar binnen of boven te komen, wel heel leuk natuurlijk.
Daarna niet echt meer geslapen maar ben toch nog maar even blijven liggen. Vandaag hadden we ook een lekker rustig dagje, even bijkomen van alle indrukken en hier in het park vertoeven.




Er stond wel een excursie op het programma die je kon doen, een paar uur naar de Swazilanders, kijken hoe ze leven, op school zitten, bij ze thuis op bezoek etc.
Omdat we al regelmatig stammen en bevolkingsgroepen bezocht hadden besloten we niet mee te gaan, ik denk dat er ongeveer 6 van de groep niet meegegaan zijn, die zijn een wandelkaart gaan halen en hebben door dit prachtige gebied gewandeld.
We gingen dat misschien in de middag doen maar eerst iets anders, we gingen paardrijden…..
Na onze vorige en eerste ervaring met paardrijden in de bergen van Wyoming hadden we wel gezegd dit nooit meer te doen maar ja dat was al zolang geleden en het leek ons heel gaaf om hier door dit gebied te gaan per knol.


Er staan hier zo’n 40 paarden en je kon het zo een uurtje van tevoren nog bespreken, we spraken om 11 uur af, verder was er helemaal niemand dus we hadden een privétour met onze begeleider Lucky, een hele leuke maar wat verlegen jongen, hij heeft ons nog heel veel verteld over alle dieren die hier voorkomen en over het hele gebied.
Ik zat op een merrie genaamd Moon en Jos op een hengst Teddy, ze waren heel tam en volautomatisch dus veel hoefden we ze niet te sturen.
Het was echt zo gaaf om door dit gebied te rijden en vooral door de velden waar we natuurlijk weer allerlei beesten tegen kwamen zoals koedoe’s , waterbokken, elanden en nog veel meer soorten antilopen.
Na zo’n anderhalf uur waren we terug en dat was wel genoeg want ik voel nog mijn stuitje, dat zal morgen nog wel even erger worden maar dat maakt niet uit, het was gewoon super.
Het was ondertussen bloedheet geworden en besloten even lekker koffie te gaan drinken en daarna wat te lunchen in het restaurant, daar waren ook twee medereizigers net terug van hun wandeling, Paul en Fred, twee hele leuke mannen waar we het goed mee kunnen vinden.
Na de lunch zouden we even met ze gaan zwemmen maar eerst even het
water voelen want je weet maar nooit.
Nou de temperatuur was goed alleen was het niet echt schoon plus dat er geen chloor in zat en dat risico wilden we niet lopen om één of ander beestje op te lopen, lekker onder de bijna koude douche gestaan en de hele middag lekker wezen relaxen.
Nog even wat koude cola wezen kopen en dat is niet zo ver weg en ook niet zo bijzonder maar wel als je na elke boom of bocht een antilope, zebra of ander beest tegenkomt, ze zijn behoorlijk tam, je kan ze bijna aanraken.
Onderweg zaten er een stuk of 50 baboons in een boom die er gelijk uitkwamen toen ze me zagen en naast me gingen lopen, gelijk mijn tas maar goed vastgehouden en mijn zonnebril veilig gesteld want ze jatten alles wat ze maar kunnen. Gelukkig viel het allemaal mee en dit was wel weer een heel bijzonder moment.
Morgen verlaten we dit prachtige land weer richting zuiden, we rijden dan Zuid Afrika weer in en verblijven twee dagen in het Hluweluwe park waar er uiteraard ook weer een gamedrive op het programma staat.
Ik heb eigenlijk geen idee wanneer we weer eens internet hebben dus probeer elke dag het verslag bij te houden in word anders weet ik het echt niet meer, hopelijk kunnen we binnenkort wat dagen plaatsen maar echt makkelijk is dat hier niet.


6 opmerkingen:

  1. Ik snap echt niet waarom jullie mij niet meegenomen hebben op deze prachtige reis. Ik zit hier compleet te kwijlen...hahaha....

    Wat een goed idee om te gaan paardrijden. Een superervaring om dat daar te doen. Groot gelijk.

    Ik weet ook ineens weer dat wij van de apen afstammen. Zo mensenlijk dat "gejat" van een ander...LOL...

    Swaziland is toch weer heel anders he? Dat had ik tenminste ook begrepen van een aantal vrienden diedaar geweest zijn.

    Ik oop maar weer eens een staatslot denk ik. Wie weet win ik ooit nog eens wat en dan wil ik ook zo'n reis!!

    Ben benieuwd naar alle foto's.

    Liefs Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zien die hutjes er schattig uit zeg!
    En op de volgende foto zie je heel goed hoe tam die beesten wel niet zijn.
    Ongelooflijk zoveel wild als jullie al gezien hebben.
    En zo'n relaxdagje is ook wel weer even fijn, want de afgelopen dagen zaten toch best behoorlijk vol.
    En zoals je al zegt je ziet genoeg dieren ook al ga je niet ver weg.
    Paardrijden is super hè, vooral als die paardjes gewoon heel rustig blijven en gewoon al de weg weten.
    Nou,ik denk niet dat jullie spijt gaan krijgen van deze reis, misschien is het nog wel mooier dan je verwacht had?

    Heel veel plezier nog en wel goed opletten hè ;)

    xxx Marlous

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk relax dagje in Swaziland.

    Wat leuk dat die beesten zo tam zijn en dat die apen gewoon naast je gaan lopen.


    groetjes van Harry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is nog eens apart wakker worden. Dat heeft niet iedereen.
    Maar al die apen die naast je lopen is helemaal gaaf. Dat hebben we hier niet in de apenheul.

    Wat goed dat jullie weer zijn gaan paard rijden. Ik weet niet of ik ooit op een paard zal stappen. Ik denk wel dat ik het durf, maar het lijkt me echt heel erg onconfortabel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoor een zebra bij je badkamer raampje :D. Byzonder allemaal en ook leuk die foto bij de picknick tafel!!

    Lekker paard gereden. Lijkt me leuk al vind ik die paarden altijd erg groot en hoog;)

    Lekker ook een dagje relaxen! Hoort er ook bij het is tenslotte vakantie.

    xxx Jaap

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zo'n relaxdagje tussendoor.

    Wat goed dat jullie weer in het zadel zijn gestapt. Wel fijn dat je zelf niet hoeft te "sturen" ;-)

    Super hoor dat al dat wildlife zo dichtbij komt.

    gr.
    Jer

    BeantwoordenVerwijderen