Dag 06-19 september

               
Het was me het nachtje wel zo midden in het Krugerpark in een tentlodge op palen met overal gaten en kieren, vooral onder en boven de voordeur kon zo’n beetje je hele hand erdoor dus ook allerlei beesten moesten dit wel bedacht hebben. De badkamer lag achter het slaapgedeelte en was heel leuk met ook nog twee buitendouches maar ook daar kon van alles naar binnen kruipen.Toch maar proberen om te gaan slapen en dit ging vroeg gebeuren want om 5 uur moesten we op voor de gamedrive.

Ik viel redelijk snel in slaap maar werd ineens wakker van een geluid wat ik vlak langs of in mijn bed hoorde, ik greep naar de zaklamp in paniek en scheen de hele kamer door, vroeg gelijk aan Jos of hij dat geluid gemaakt had, hij lag natuurlijk te slapen en was niet zo blij met mijn paniekaanval, we konden niets ontdekken maar kwamen erachter dat het waarschijnlijk het scherm achter het bed was wat bestond uit een soort bamboegordijn en als je met je kussen ertegenaan bewoog maakte dat een krassend geluid!!!! Met de oren gespitst ben ik weer gaan slapen en werd pas om 5 uur van de wekker wakker, gelukkig deze nacht hebben we goed doorstaan.
Jos nog wel  wakker geweest  door een passerende goederentrein.

Gauw wassen en aankleden en naar de ontbijtzaal, want om 6 uur zouden we vertrekken.
We werden opgedeeld in twee groepen van 10 man en er waren twee jeeps.
Het eerste deel begon om 6 uur en om 9 uur was er een plaspauze met aansluitend koffie.
We kregen een Engelssprekende gids genaamd Cheewy die heel veel wist te vertellen en echt alles zag maar daar was hij uiteraard ook op getraind.

Veel kan ik niet zeggen over dit avontuur want het is met geen pen te beschrijven, wat een superdag, we hebben zo onwijs veel dieren gezien, meegemaakt, geroken, ervaren. Alles was zo indrukwekkend dat ik er nog sprakeloos van ben, haha.
Vooral het eerste keer zien van een kudde olifanten die ineens de weg oversteken of een leeuw die op twee meter  van je afligt is zo geweldig en zo anders als je ze in hun natuurlijke omgeving ziet is echt WOW!!!!
Olifanten, witte neushoorns, giraffen, nijlpaarden, apen, krokodillen, zebra’s, gieren, heel veel verschillende vogels, koedoes, duizenden impala’s , waterbokken, buffels etc. etc.
Vooral het zien van de vier leeuwen was heel indrukwekkend omdat je daar wel geluk voor moet hebben, die komen niet zoveel voor en het park is natuurlijk zo groot dat de kans niet zo groot is.


We hadden de leeuwen gisteren hier ook op deze plaats gezien omdat ze net een buffel soldaat hadden gemaakt en daar wel even op kunnen teren en hier gewoon een tijd gaan liggen uitbuiken zonder zich al te veel te verplaatsen.
We hebben ook nog heel erg ons best gedaan om het luipaard en jachtluipaard te spotten maar dat is helaas niet gelukt maar we gaan nog meer parken bezoeken dus wie weet.

 


 

Tijdens de lunch nog wel gelachen om de brutale apen die alles jatten wat ze te pakken kunnen krijgen dus alles vasthouden en in je tas doen en zonnebril af want ze zijn zo snel. Er zat nog een stel Engelsen te braaien die alles op tafel aan het snijden was, nou dat was zo verdwenen, haha.
Onderweg terug naar het kamp kwamen we nog een stel tegen met een lekker band maar omdat je niet uit je auto mag hadden die echt een probleem, Cheewy heeft ze geholpen de band te vervangen en wij moesten de omgeving goed in de gaten houden en hard gaan roepen als er iets in de buurt zou komen want de rangers hier hebben geen geweer bij zich dus dat was wel spannend maar is allemaal goed afgelopen.



Om 5 uur waren we terug en zagen er niet uit van al het stof dus gauw een douche genomen en heerlijk nagenoten van deze onvergetelijke dag.
Morgenochtend vertrekken we hier helaas weer maar eerst nog een spannend nachtje want het blijft toch midden in de natuur.
We gaan morgen richting Swaziland en overnachten daar in bijenkorven!!!

 

 

                    

7 opmerkingen:

  1. Wat een onvergetelijke dag! En nacht natuurlijk. Kan me voorstellen dat je niet helemaal rustig slaapt met kieren en gaten en wilde dieren om je heen....;-)))

    Wat super om met een jeep door dit wildpark te gaan en dan ook nog zoveel dieren spotten. Die kudde olifanten lijkt me echt gaaf en dan de leeuwen natuurlijk.

    Ga gauw verder lezen...;-)

    Gr. Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat hebben jullie ontzettend veel wilde dieren gezien. Toch wel heel bijzonder als je ze zó voor je ziet lopen.
    De overnachtingen klinken leuk! Dit is toch veel echter dan op afstand ergens in een luxe hotelketen zitten. Dan maar een beetje spannende nachten, dat hoort er bij hahaha.
    Fijn trouwens, dat jullie toch weer wat verslagen konden plaatsen, ik begon inmiddels toch al wel erg nieuwsgierig te worden naar jullie ervaringen.

    Heel veel plezier nog de komende dagen en dat jullie maar veel wild mogen spotten!!

    xxx Marlous

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En alweer zo'n mooie dag, echt heel bijzonder om dit allemaal te zien.

    De accommodatie lijkt me erg spannend, ik zou geen oog dicht doen.:)))))


    xxx Harry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw,

    Wat geweldig lijkt me dit om mee te maken. Zoveel wildlife in deze vrije natuur. Dat is toch even wat anders dan Safaripark de Beekse Bergen. :-)

    En fijn weer een spannende nacht voor de boeg. Gelukkig kan ik meteen lezen hoe deze doorstaan is.

    Op naar het volgende verslag. :-)

    xxx
    Jer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat hebben jullie veel wild gezien vandaag. Super! Ik moest wel lachen om het geluid dat het kussen maakte tegen het scherm. Dat zou mij ook kunnen overkomen :)
    XXX Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt onvergetelijk en spannend. Ook dat verwisselen van de band.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoooi,

    Het wordt beteren beter!!

    Die lodge nou ja klonk gister beter! Wat super veel dieren hebben jullie alweer gezien!! Super hoor!!

    Dat band wisselen zou ik niet zo super vinden maar gelukkig is alles goed gegaan !

    Geniet lekker!

    xxx Jaap

    BeantwoordenVerwijderen