Dag 01-14 september


Vanochtend om 5 uur de wekker gezet want we wilden Lisa ook  nog even gedag zeggen, ze verlaat elke dag om 5.15 uur het huis dus dat is behoorlijk vroeg.

We hadden om 6.30 de taxi, eigenlijk iets te vroeg maar ja dat krijg je als je een dag van tevoren belt, we wilden eerst met de bus en trein maar dat was toch wel wat lastig.

Om 7 uur waren we op Schiphol en alles ging op rolletjes, om half 9 maar even wezen ontbijten, nog even de tax free winkels in en daarna rustig aan naar de gate.

We hadden bij het online inchecken wel goede stoelen gereserveerd met een zee van ruimte voor onze benen.

De vlucht ging ook voorspoedig, we hadden ons al voorbereid op een lange zit maar zijn het goed doorgekomen alhoewel ik het om 19.00 uur wel eens gehad had, ach die 2 uurtjes waren ook nog wel te doen.

Jos heeft zich de hele vlucht wel vermaakt met een heleboel afleveringen van de Killing die hij op zijn ipad gezet had en ik heb wat t-v series en films zitten kijken.

 

Ook de KLM heeft nog steeds de chicken or pasta versie, Jos is voor de kip gegaan maar ik voor de pasta want ik neem aan dat de KLM ook gewoon plofkip gebruikt. Het was een soort vegetarische pasta met spinazie en was goed te eten.

Daarna kwamen er constant drankjes en eten langs, na het eten kregen we koffie met cognac, dat had ik eigenlijk nog nooit gedronken en dacht dat het wel goed voor mijn keel zou zijn, nou ja dat was denk ik wel zo want daarna ben ik gelijk 2 uur in slaap gestort wat voor mij echt een wonder is om in een vliegtuig te slapen, ik niet alleen trouwens want ook Jos werd door de cognac gegrepen.

 

Een uurtje te vroeg zijn we geland en wat een lekker Nederlands weer, het regende L


Eerst nog door de douane, nou dat deed erg aan Washington denken, wat een rijen maar gelukkig ging het redelijk snel en de ambtenaar was heel aardig en grappig en we kregen gelijk zijn mooie witte tanden te zien toen hij een “gemaakt” grapje maakte.

 

Al snel hadden we de rest en de reisleider gevonden en met de bus was het nog een uurtje rijden naar dit resort, het ziet er heel grappig en echt Afrikaans uit, een soort hutjes maar wel heel groot, alles is van riet en er zitten behoorlijk wat kieren bij de ramen en deuren dus eerst op zoek naar creepy crawlers  maar die hebben we niet ontdekt, wel gelijk een zaklamp naast het bed want ik verwacht ze wel vannacht in of onder het bed.

Buiten hoorde ik ook allerlei geluiden, de hutjes liggen onder de bomen en in een soort natuurlijke omgeving dus ik hoorde kikkers, vogels maar ook andere beesten die ik niet kon herkennen, haha, dat was wel even spannend. Ik vind alles best als het maar geen spinnen of kakkerlakken zijn.

Om half één zijn we maar gaan slapen, we waren behoorlijk moe en na nog een keer een inspectie gedaan te hebben, de koffers op slot zodat er geen beestjes in konden kruipen met toch wel wat gemengde gevoelens het licht uitgedaan en we zullen zien wat er voor verrassingen komen vannacht.

 

6 opmerkingen:

  1. Hoe lang is het vliegen dan naar Zuid-Afrika? Langer dan naar Amerika? Maar ik heb het halverwege de vlucht ook altijd gehad. Van dat lange zitten wordt je niet blij.
    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen en ik ben erg beneiuwd naar de hutjes waarin jullie nu verblijven en wat voor beestjes je tegen bent gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een mooie relaxte vlucht, toch nog steeds KLM kwaliteit met een kopje koffie met een lekker drankje, dat kom je bij de Amerikaanse maatschappijen niet tegen ;-)
    Ik ben benieuwd naar jullie verdere avonturen, veel plezier samen!!

    Gr.Harry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne heenvlucht. Het klinkt allemaal heel voorspoedig. Leuk dat jullie nog een cognacje kregen en lachen dat jullie daarna meteen in slaap vielen ;) Lijkt me ook heel prettig dat je geen tijdverschil hebt met Nederland! Hopelijk zijn er geen beestjes door al die kieren gekropen en hebben jullie genoten van een goede nachtrust :)
    XXX Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoooooi,

    Dat klinkt goed. Een voorspoedige reis gehad dus. En zelfs lekker geslapen aan boord!

    Die creepy crawlers dat hoeft voor mij niet zo. Ik denk toch echt dat ik dat land maar af moet schrijven;)

    Geniet er lekkervan en ik ga nog even verder lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haaaaai,

    Zojuist even de tijd gevonden (1.10 's nachts haha) om jullie verslag te lezen. Fijn dat de reis zo voorspoedig is gegaan. Geniet ze daar!

    Groetjes,
    Sonja
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik schaam me dood!

    Ik zie dat ik al een achterstand van 14 dagen opgelopen heb. Wat fijn dat je toch nog wat geslapen hebt onderweg. Zo gaat zo'n vlucht snel om.

    Ik ga gauw verder lezen. ;-)

    xxx
    Jer

    BeantwoordenVerwijderen